انجام کرگیری بتن در تهران

نویسنده

روابط عمومی شرکت فاطر سازه

فهرست مطالب...

مقالات دیگر

هزینه انجام کرگیری بتن در تهران 

فرآیند برش و جدا کردن یک بخش از یک مقطع بزرگ، کرگیری نامیده می شود. در بتن امکان دارد این عملیات با اهداف مختلفی مانند تعیین مقاومت فشاری، بررسی تراکم آرماتور ها یا عوامل دیگری بر روی مقاطع مختلفی  اعم از فونداسیون، دال ها، ستون ها، تیر ها و… صورت گیرد. در ادامه هزینه انجام کرگیری بتن در تهران را به شما خواهیم گفت.

همانطور که می دانید کرگیری کاربرد های مختلفی دارد اما به عنوان یک عملیات نمونه برداری آزمایشی برای معین نمودن پارامتر های کیفی بتن از جمله مقاومت فشاری مقطع و میزان تراکم آرماتور ها تحت عنوان آزمایش مغزه گیری نیز شناخته می شود.

اجرای کرگیری بتن

فرآیند اجرای کرگیری اغلب در همه موارد یکسان می باشد. در این عملیات اپراتور ابتدا از یک انکر رزوه شده کوچک جهت نصب پایه دستگاه روی دیوار استفاده می کند و به عنوان نگه دارنده دستگاه عمل می کند.

این اتصال موجب می شود سوراخکاری به طور دقیق در محل مورد نظر انجام گرفته و بدون توجه به زاویه، عملیات به سهولت و به صورت یکنواخت انجام گردد.

سپس بعد اینکه پایه دستگاه محکم شد، مرحله بعد سوار کردن مته دریل می باشد. سایز دریل می تواند با توجه به نیاز پروژه تغییر نماید.

پس از سوار شدن مته دستگاه روشن شده و همزمان با اعمال فشار بر دستگیره از آب نیز به عنوان خنک کننده استفاده می شود و بعد مثته به درون سطح رانده شده و بتن را سوراخ می کند.

اغلب مته های سوراخکاری برای عمق 12-14 اینچ ساخته شده اند. اما می توان بر اساس نیاز از استوانه هایی با عمق بیشتر استفاده کرد.

همچنین در صورت نیاز دستگاه می تواند میلگرد ها را برش دهد. بعد از اینکه سطح و مواد تشکیل دهنده شوراخ شد نمونه با مته بیرون می آید در صورتی که خارج نشده و می توان آن را به صورت دستی خارج کرد.
با خارج شدن نمونه استوانه ای، کرگیری به پایان می رسد.

علاوه بر این موارد در اجرای کرگیری بتن، جهت دوران موتور از اهمیت زیادی برخوردار بوده است زیرا قرارگیری الماس های مته در کیفیت سوراخکاری و افزایش عمر الماس های مته قابل توجه می باشد.

اجرای کرگیری بتن در تهران با مغزه گیر هیلتی

مغزه گیری یکی از رایج‌ ترین روش‌ ها برای سوراخ کردن بتن بوده که بر روی انواع بتن‌ های مسلح و غیر مسلح قابل‌ اجرا می‌ باشد.

اجرای کرگیری بتن در تهران با مغزه گیر هیلتی بسیار رواج دارد، چون برند هیلتی یکی از معروف‌ ترین برند ها در زمینه‌ ساخت ابزارآلات ساختمانی می باشد.

در ابتدا می بایست عمق و قطر سوراخ موردنظر را تعیین نموده و با توجه به آن مته و دستگاه کرگیری مناسب را تهیه کنید و بعد باید کیفیت الماس دستگاه را در نظر بگیرید و بعد از آن سرعت، فشار و قدرت دستگاه را چکاب کنید و روی سطح قرار دهید به این صورت که هیچ ترک یا سوراخ دیگری در قسمت‌ های اطراف بتن ایجاد نشود و مغزه گیری یکدست انجام گیرد.

اجرای کرگیری بتن در تهران با هزینه مناسب – فاطر سازه

اجرای کرگیری و مغزه گیری بتن در تهران

دستگاه‌ های کرگیری بر روی تمامی سطوح سازه‌ ها با عمق سوراخ‌ کاری مختلف به کار گرفته می‌ شوند.

به عنوان مثال کاربرد اجرای کرگیری بتن در تهران شامل موارد زیر است:

  1. ایجاد بازشو و داکت در بتن
  2. اجرای کرگیری  برای نمونه‌برداری از بتن مسلح جهت عبور لوله فاضلاب
  3. ایجاد سوراخ برای عبور رد کردن انواع سیم و کابل برق
  4. انجام آزمایش برای تعیین میزان مقاومت فشاری بتن

کاربرد های کرگیری

از جمله کاربرد های کرگیری به عنوان عملیاتی که در طی آن یک نمونه استوانه ای از بتن خارج می شود، بسیار متنوع است.

در موارد زیر به برخی از آن ها اشاره نمودیم:

  1. نمونه‌ گیری و آزمایش بتن
  2. اتصال نگه‌ دارنده‌ ها، تجهیزات روشنایی و…
  3. ایجاد بازشو در مقاطع بتنی از جمله دیوار های حایل
  4. سوراخ‌ کاری در دال‌ ها و جاده‌ ها برای زهکشی، اتصال میلگرد ها و …
  5. عبور کابل‌ ها و لوله های تاسیسات و سایر تجهیزات از درون دیوار ها، کف ها و سقف‌ ها

فاطر سازه ایرانیان برترین شرکت کرگیری بتن در تهران

نکات مهم در ارتباط با کرگیری

  1. زاویه‌ تقریبی بین محور طولی کر و سطح افقی بتن را ثبت کنید.
  2. نمونه‌ ها باید عمود بر سطح کرگیری شوند و نباید از محل اتصالات باشند.
  3. از نمونه‌ های دارای میلگرد نمی‌ توان برای آزمایش مقاومت فشاری استفاده کرد.
  4. نمونه‌ عمود بر سطح قائم یا عمود بر سطح دارای خمیدگی، باید از نزدیکی وسط عضو گرفته شود.
  5. مقاومت بتن متاثر از محل بتن در المان‌ های سازه‌ ای می باشد، اغلب بتنی که کف قرار می‌ گیرد مقاومت بیشتری نسبت به بتنی که در سطح قرار می‌ گیرد، از خود نشان می‌ دهد.
  6. مقاومت نمونه همچنین به زاویه‌ کر نسبت به محور افقی بستگی دارد. هنگامی که مقاومت در راستای محور افقی اندازه‌ گیری می‌ شود.
  7. مقاومت بتن که از آزمایش کر ها به دست می‌ آید، تحت تاثیر مقدار و توزیع رطوبت در نمونه در زمان آزمایش می باشد.
  8. از بتن سخت شده تا زمانی که بتن به میزانی سفت نشده است که در هنگام کرگیری اتصال بین ملات و سنگدانه‌ های بزرگ دچار آسیب نشود، نباید برای آزمایش مقاومت فشاری نمونه‌ گیری کرد.
  9. همچنین از نمونه‌ هایی که در حین بیرون آوردن دچار آسیب شده‌ اند، نباید استفاده نمود مگر اینکه قسمت‌ های آسیب دیده جدا شوند و نمونه‌ جدید ابعاد مورد نیاز را داشته باشد.

قیمت کرگیری بتن

با توجه به ابعاد گسترده و پارامترهای متنوع تاثیر گذار بر قیمت کرگیری بتن معمولاً با توجه به جزییات هر پروژه تعریف می شود که از جمله این موارد می توان به سایز، قطر، موقعیت مقطع بتنی، مسلح بودن یا نبودن بتن و… اشاره کرد.

همچنین تعداد کرگیری های مورد نیاز در تعیین قیمت تمام شده می تواند موثر باشد.

سخن پایانی

همانطور که می دانید در هر پروژه ای که در آن از سازه بتنی استفاده شده باشد، به افرادی مجرب و ابزار هایی نیاز است که کرگیری نیز شامل آن می شود.

هنگامی که یک سازه بتنی نیاز به حفاری داشته باشد، بدین ترتیب که نیاز باشد در سازه، لوله کشی و یا سیم کشی شود، به کرگیری نیاز داریم.

همچنین علاوه بر اینکه مغزه گیری بتن، حفره هایی کاملاً صاف و صیقل خورده را در دیوار، زمین و سقف ایجاد می کند و می توان از این حفره ها برای داکت لوله، اجرای سیستم اطفای حریق، عبور خطوط و سیم تلفن و… استفاده کرد.

در خواست تان را به ما بگویید و با خیال راحت پروژه انجام شده را تحویل بگیرید

X