کرگیری دال های بتنی

ارائه خدمات کرگیری دال های بتنی در فاطر سازه ایرانیان

اگر چنانچه نیاز به کرگیری دال های بتنی داشتین می توانید با یکی از راه های ارتباطی که در پایین صفحه قرار داده شده با ما در تماس باشید.
می توان گفت که کرگیری در واقع به عمل مغزه گیری و یا جدا کردن بخشی از میانه یک مقطع گفته می شود که در مهندسی عمران برای مقاطع مختلفی از جمله مقاطع بتنی و آسفالتی مورد استفاده قرار می گیرد.
به عبارتی می توان گفت که کرگیری در واقع فرآیند برش و جدا کردن یک قسمت از یک مقطع بزرگ می باشد.
با وجود آن که کرگیری کاربردهای مختلفی نیز دارد، اما به عنوان یک عملیات نمونه برداری آزمایشی برای تعیین پارامترهای کیفی بتن از جمله مقاومت فشاری مقطع و میزان تراکم آرماتور ها تحت عنوان آزمایش مغزه گیری معرفی میشود.
در بتن این عملیات امکان دارد با اهداف مختلفی از جمله تعیین مقاومت فشاری، بررسی تراکم آرماتورها و یا عوامل دیگری بر روی مقاطع مختلفی از جمله فنداسیون، تیرها، دال ها، ستون ها و … انجام گیرد.
می توان این طور در نظر گرفت که امروزه عملیات اجرای کرگیری بیشتر به عنوان یک راه حل کاربردی برای ایجاد مسیرهایی برای عبور لوله ها، کابل ها، داکت ها و ایجاد سوراخ برای کاشت بولت وکاشت آرماتور و همچنین ایجاد بازشوها مورد استفاده قرار می گیرد.

هدف از کرگیری دال های بتنی

کرگیری دال های بتنی به عمیلات جدا کردن مغزه از یک مقطع بتنی گفته می شود.

این عملیات ممکن است با اهداف مختلفی همچون بررسی مقاومت فشاری بتن،ایجاد مسیر برای عبور تجهیزات، بررسی میزان تسلیح بتن، کاشت آرماتور و غیره صورت پذیرد.

کرگیری دال های بتنی عبارت است از فرآیند سوراخ کردن دال‌ها و یا دیوارهای بتنی که یک مرحله مهم در اکثر سازه‌های بتنی به شمار می رود.

از این فرآیند برای کاربردهای مختلفی همچون انجام آزمون مقاومت فشاری، ایجاد سوراخ در منهول، نصب و عبور لوله‌ها و خطوط الکتریکی، حذف کردن بتن اضافی و یا سایر موارد نیز استفاده می‌شود.

نکته قابل توجه در بدست آوردن مقاومت فشاری مقطع بتن با انجام کرگیری این می باشد که رابطه مشخصی برای رسیدن به مقاومت فشاری مقطع با انجام آزمایش روی مغزه تهیه شده از مقطع وجود ندارد.

به همین خاطر است که عوامل زیادی همانند رده مقاومت بتن، دما و رطوبت محل، خوردگی آرماتور ها و ویژگی های دیگر بتن روی این رابطه اثرگذار می باشد که معمولا فرض می شود مقاومت مغزه هایی که بصورت کرگیری بدست آمده ۸۵ درصد مقاومت نمونه استوانه ای استاندارد می باشد که البته این درصد برای همه موقعیت ها کاربرد ندارد.

افراد متخصص

شرکت تأیید شده

کیفیت کار بالا

پشتیبانی 24 ساعته

موارد استفاده از کرگیری بتن

برای کاشت آرماتور جهت ریشه ستون یا دیوار برشی روی فونداسیون، در صورتی که تراکم آرماتور های مدفون در فنداسیون زیاد باشد و امکان عبور دادن میلگردهای کاشته شده از میان آن ها نباشد. یکی از راه حل ها استفاده از روش کرگیری برای انجام عملیات سوراخکاری می باشد. البته این کار باید با دقت و به وسیله ی کارشناسان صورت گیرد که برای مشاوره در این خصوص می توانید با کارشناسان فاطر سازه در ارتباط باشید.

پیشنهاد ما به شما

در صورتی که نیاز به برش بتن با کاتر ( با استفاده از دیسک های الماسه ، در سایز های مختلف ، شیارهایی در جان بتن ایجاد می کنند ) داشتین فاطر سازه با بهره مندی از متخصصین ماهر و با تجربه آماده ارائه خدمات برش بتن در هر زمینه ای به شما عزیزان می باشد.
منتظر شنیدن صدای گرم و حضور سبزتان هستیم.

اطلاعات تماس و آدرس شرکت فاطر سازه

آدرس ما : تهران ، مجیدیه ، بلوار امیرهوشنگ کاووسی – کوچه عسگری – پلاک ۱

شماره تماس:

۰۲۱-۲۶۱۴۷۸۹۸

۰۹۱۲۷۷۸۵۹۳۹

۰۹۱۹۴۱۰۷۲۴۴

در خواست تان را به ما بگویید و با خیال راحت پروژه انجام شده را تحویل بگیرید

X