کرگیری جهت کاشت بولت

ارائه خدمات کرگیری جهت کاشت بولت در فاطر سازه ایرانیان

اگر چنانچه نیاز به کرگیری جهت کاشت بولت داشتین می توانید با یکی از راه های ارتباطی که در پایین صفحه قرار داده شده با ما در تماس باشید.

می توان اینگونه بیان کرد که سازه های بتنی به سببی همانند تغییرات نقشه ای ، اشتباهات اجرایی ، ترمیم ، مقاوم سازی و طرح های توسعه می توانند نیازمند کاشت آرماتور و یا بولت در بتن فونداسیون ، تیر ، دال و یا دیوارها باشند. باید توجه داشت که رعایت نکات اجرایی ، استفاده از مصالح مناسب و برخورداری از تجربه اجرایی مرتبط می تواند تا حدود زیادی در کیفیت و موفقیت عملیات مورد نظر تاثیر گذار باشد.

کاشت بولت

به عبارتی برای اتصال سازه فلزی به سازه بتنی قدیمی باید از روش کاشت بولت استفاده کرد.

بدین صورت که صفحه پلیتی متناسب با سطح مقطع فلزی جهت اتصال انتخاب کرده و بر اساس سایز صفحه پلیت و مقدار نیرو و وزن سازه تعداد سوراخهای صفحه پلیت تعیین می شود همچنین سایز بولت سوراخ صفحه پلیت نیز دو شماره از اندازه بولت بزرگتر تعبیه می شود.

بعد از آن برای سوراخکاری بتن باید سوراخ دقیقا در محل سوراخهای صفحه پلیت قرار بگیرید و چون امکان برخورد به شبکه آرماتور وجود دارد و به طور معمول در سایز بولت ۲۰ میلیمتر به بالا امکان تغییر محل سوراخ وجود ندارد از روش کرگیری استفاده می شود.

افراد متخصص

شرکت تأیید شده

کیفیت کار بالا

پشتیبانی 24 ساعته

عملیات کرگیری جهت کاشت بولت

در عملیات کرگیری جهت کاشت بولت از ابزار دریل دوکاره استفاده میشود و وقتی مته به میلگرد درون بتن میخورد محل سوراخ را کمی جابجا می کنند تا سوراخ به عمق مورد نظر برسد ، ولی برای اتصال صفحه پلیت سوراخکاری  دقیقا باید در محل سوراخ پلیت انجام شود به سبب احتمال برخورد میلگرد در محل انجام اینکار با دریل دوکاره امکان پذیر نیست و بهترین ابزار برای سوراخکاری بتن همراه با میلگرد دستگاه کرگیر یا مغزه گیر می باشد  که توسط سگمنت های الماسه در سر مته به راحتی بتن و میلگرد را همزمان برش می‌دهد این عملیات همراه با آب انجام می گرد

نحوه کاشت بولت و میلگرد

کاشت میلگرد در بتن معمولا برای ایجاد ارتباطی پیوسته بین عناصر بتنی جدید با سازه موجود استفاده می‌شود که هم برای مقاوم‌سازی سازه‌ها و هم برای توسعه سازه‌های قدیمی کاربرد دارد و شامل طیف گسترده‌ای از پروژه‌های ساختمانی می‌شود. به همین جهت یادگیری نحوه کاشت میلگرد برای مجریان، پیمانکاران و مهندسان بسیار حائز اهمیت می باشد.

روش کاشت میلگرد و بولت در بتن به روش شیمیایی شامل مراحل سوراخ‌کاری، تمیزکاری، تزریق چسب و نصب میلگرد می باشد که در ادامه به‌تفصیل شرح خواهیم داد. در بسیاری از نمونه‌ها پیوند بین اجزای کاشت میلگرد در بتن سخت‌شده، از میلگرد موجود در بتن مسلح بیشتر است که این کاملاً به کیفیت اجراء و کیفیت چسب کاشت بستگی دارد.

یکی دیگر از معمول‌ترین دسته‌بندی‌های کاربرد کاشت میلگرد، گسترش عناصر سازه‌ای بتن مسلح همانند سقف، دیوار و ستون است. در بعضی موارد میلگردهای کاشته شده فاصله کمی با سطح بتن دارند که با رعایت حداقل پوشش بتنی موجود در استانداردها، باید مقاومت میلگردهای بتن درجا نیز محاسبه شود.

می توان گفت که در عناصر سازه‌ای مختلف همچون دال، ستون و دیوار به‌طورکلی ترجیح داده می‌شود که کاشت میلگردهای جدید داخل آرماتوربندی بتن مسلح انجام شود تا هم از خرد شدن بتن و برخورد با آرماتورها جلوگیری شود و هم از وجود پوشش بتنی کافی اطمینان حاصل شود.

 

پیشنهاد ما به شما

در صورتی که نیاز به برش بتن با کاتر ( با استفاده از دیسک های الماسه ، در سایز های مختلف ، شیارهایی در جان بتن ایجاد می کنند ) داشتین فاطر سازه با بهره مندی از متخصصین ماهر و با تجربه آماده ارائه خدمات برش بتن در هر زمینه ای به شما عزیزان می باشد.
منتظر شنیدن صدای گرم و حضور سبزتان هستیم.

در خواست تان را به ما بگویید و با خیال راحت پروژه انجام شده را تحویل بگیرید

X