تخریب بتن با کمپرسور

نویسنده

روابط عمومی شرکت فاطر سازه

فهرست مطالب...

مقالات دیگر

تخریب بتن با کمپرسور چگونه انجام می شود؟

ممکن است سازه های بتنی در طول دوره احداث، بهره برداری و یا در اتمام دوره بهره برداری بسته به نیازها و الزامات طراحی و اجرایی نیازمند تخریب باشند. در هر یک از موارد نام برده شده، با توجه به نوع و شرایط سازه و حجم کار باید ترتیب ها و ملاحظات لازم و کافی در مورد آن رعایت شوند. در جهان امروزی روش های متفاوتی برای تخریب سازه های بتنی وجود دارد که هر یک از آن ها بسته به شرایط سازه، حجم تخریب، نوع سازه و علت تخریب می توانند مورد استفاده قرار گیرند. در این محتوا ما قصد داریم تا در رابطه با تخریب بتن با کمپرسور صحبت کنیم.

تخریب بتن چیست؟

تخریب بتن فرآیند برش، جداسازی و حذف کنترل شده بتن می باشد. این فرآیند حتماً باید توسط تیم های تخصصی و با تجربه انجام شود. چرا که هر گونه اشتباه در انجام فرآیند تخریب بتن می تواند خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری در روند اجرای پروژه به همراه داشته باشد. تخریب بتن معمولاً در بیشتر پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به اینکه اشتباهات مهندسی و اشتباهات اجرایی در همه پروژه ها ممکن است اتفاق بیفتد و از سوی دیگر ممکن است در برخی موارد تغییراتی در سازه ایجاد شود که عملیاتی کردن این تغییرات گاهاً نیازمند تخریب بخش هایی از سازه است. همچنین در پروژه های مقاوم سازی در صورتی که در مرحله ارزیابی سازه مشخص شود که میزان آسیب بیشتر از حد مجاز است، ممکن است بخشی از سازه با استفاده از روش تخریب، حذف شده و المان هایی که تخریب می شوند، از ابتدا بازسازی شوند.

شرکت تخریب بتن با بهترین و بروزترین تجهیزات – فاطر سازه

دلایل تخریب بتن

تخریب بتن فرآیندی است که ممکن است به دلایل مختلفی در پروژه مطرح شود. از جمله مهم ترین دلایل تخریب بتن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. زمانی که بتن ریزی با نقشه های اجرایی مطابقت نداشته باشد.
  2. تغییر در نقشه ها
  3. اشتباهات اجرایی
  4. عدم مقاومت کافی بتن پس از ساخت سازه
  5. و …

تخریب بتن با کمپرسور و چکش تخریب

تخریب بتن با کمپرسور بدون کوبش و آسیب به محوطه های دیگر از جمله ساختمان های کناری است. در روش تخریب بتن با کمپرسور به جای استفاده از باروت (نیترات، گوگرد، زغال) یا دینامیت (tnt، امفو) و چاشنی از کتراک استفاده می شود.

در این روش برای تخریب بتن از یک چکش تخریب استفاده می شود. این چکش ها معمولاً برقی یا پنوماتیکی هستند. چکش های برقی همانطور که نامشان مشخص است، با کمک جریان برق انرژی مورد نیاز خود را تامین می کنند. ولی در دستگاه های پنوماتیکی با کمک فشار هوا این نیرو تامین می شود. از این رو برای تخریب به کمک این چکش های برقی از کمپرسور هوا نیز استفاده می شود.

ویژگی های خرد کردن و تخریب بتن با روش مکانیکی

  1. ارزان، آرام، بدون لرزش
  2. ماشین حفاری الماس باعث کاهش سر و صدا و لرزش در طول حفاری سوراخ ها می شود.
  3. و …

نکات مهم در تخریب بتن با کمپرسور

یکی از مهم ترین نکات در تخریب بتن با کمپرسور ، ایجاد ضربات مکانیکی به بتن می باشد. به این صورت که اعمال ضربات سنگین روی مقاطع بتنی می تواند منجر به ایجاد ترک در سازه و یا افزایش ترک های ریز سازه ای (Micro crack) گردد. این عامل در کارایی سازه بسیار تاثیر گذار است. از این رو برای بررسی امکان استفاده از این روش در پروژه می توانید از مشاوره کارشناسان فنی ما در مجموعه بزرگ فاطر سازه بهره ببرید.

تخریب بتن با کمپرسور توسط فاطر سازه با قیمت مناسب

ویژگی های بهترین شرکت های تخریب بتن

از جمله ویژگی های شرکت های متخصص در زمینه تخریب بتن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. رعایت نکات ایمنی:
    همانطور که می دانید رعایت نکات و ضوابط مربوط به اصول ایمنی در پروژه های تخریب بتن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. در واقع رعایت دقیق و کامل این نکات توسط گروه اجرایی تخریب سازه تضمین کننده سلامت جانی افراد و پایداری سازه در حال تخریب است. همچنین این نکته، یکی از نکاتی است که حتماً باید در انتخاب پیمانکار تخریب رعایت نمود.
  2. تخصص:
    تخریب بتن سازه یک فرآیند تخصصی است. از انتخاب روش تخریب با توجه به شرایط و امکانات موجود، رعایت اصول ایمنی، اجرای عملیات و … تمامی این مراحل باید با دقت بالا و بدون اشتباه صورت گیرند. رعایت این نکات باعث می شود تا یک پروژه با موفقیت به پایان برسد. بدون داشتن تخصص امکان انجام موفق این مراحل وجود ندارد.
  3. تجربه:
    داشتن تجربه یکی از ویژگی هایی است که در هر زمینه ای می تواند اهمیت بالایی داشته باشد. در فعالیت های مختلف ساختمانی از جمله تخریب نیز داشتن تجربه برای شرایط مختلف و رویارویی با چالش ها و موانع گوناگون به کنترل بهتر شرایط و اجرای موفق پروژه کمک خواهد کرد.
  4. انعطاف پذیری:
    لازم به ذکر است که ویژگی های هر پروژه منحصر به فرد بوده و نمی توان آن را با پروژه ای دیگر مقایسه نمود. انعطاف پذیری چه در مورد دانش و انتخاب روش ها و چه در مورد توانایی اجرایی یکی از مهم ترین نکاتی است.

کلام آخر

گروه پیمانکاری و مهندسی فاطر سازه، با استفاده از تجهیزات پیشرفته و نیروی فنی متخصص، قادر به انجام پروژه های تخریب بتن می باشد. این مجموعه تمامی خدمات حوزه برش بتن، کرگیری، تخریب و کاشت میلگرد و بولت را با کیفیت بالا و قیمت مناسب و مقرون به صرفه به شما سروران گرامی ارائه می دهد. شما بزرگواران می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و استعلام هزینه ها با مشاوران ما در ارتباط باشید و از خدمات مشاوره رایگان ما بهره ببرید. 

 

در خواست تان را به ما بگویید و با خیال راحت پروژه انجام شده را تحویل بگیرید

X